small-wind-turbines-facts

Ανοίγει ο δρόμος σε διαγωνισμούς και για την εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών στη διετία 2019 - 2020

02 Νοέμβριου 2018

Το ΥΠΕΝ με απόφασή του προχώρησε σε τροποποίηση της υπουργικής απόφασης που διέπει τους διαγωνισμούς ΑΠΕ, ώστε να συμπεριληφθεί κατηγορία για τις μικρές ανεμογεννήτριες που θα "βγούν" σε επόμενες δημοπρασίες εντός της διετίας 2019 - 2020. Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι θα μπορούν να συμμετέχουν και συστήματα από ενεργειακές κοινότητες.

Σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, οι μικρές ανεμογεννήτριες διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

  • Τις πολύ μικρές, δυναμικότητας 2-3 KW, που θα μπορούν να εγκατασταθούν πάνω ή κοντά σε κτήρια και θα λειτουργούν με τη διαδικασία της αυτοπαραγωγής και συμψηφισμού (net metering), κατά τρόπο δηλαδή ανάλογο με τα οικιακά φωτοβολταϊκά.
  • Τις μεγαλύτερες, ισχύος μέχρι 60 KW, οι οποίες θα μπορούν να εγκατασταθούν μόνον μέσα από μειοδοτικούς διαγωνισμούς κατά το πρότυπο των υπόλοιπων αιολικών πάρκων και των φωτοβολταϊκών.

Θυμίζουμε ότι η ισχύς των μικρών ανεμογεννητριών που μπορούν να μετέχουν στον εν λόγω μηχανισμό στήριξης αυξήθηκε πέρυσι από τα 50 στα 60 κιλοβάτ, καθώς κρίθηκε ότι πλέον υπάρχουν διαθέσιμες ανεμογεννήτριες που μπορούν να παράξουν αυτήν την ισχύ με τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά. 

Προηγήθηκε φέτος η τροπολογία του ΥΠΕΝ το Μάιο που προέβλεπε τη συμμετοχή των μικρών ανεμογεννητριών στους διαγωνισμούς και πλέον με την τροποποίηση της ΥΑ έρχονται ένα βήμα πιο κοντά σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο ξεχωριστός διαγωνισμός για μικρές ανεμογεννήτριες έχει αναγγελθεί από τη ΡΑΕ, θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, αλλά δεν έχει αποσαφηνιστεί πότε θα πραγματοποιηθεί.

Όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της τιμής με την οποία θα πουλάνε το ρεύμα οι παραγωγοί των μικρών ανεμογεννητριών, αυτή θα προκύπτει από τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς, αφού πρώτα θα έχει καθοριστεί μια ανώτατη τιμή βάσης. Το ποια θα είναι αυτή η ανώτατη τιμή βάσης θα αποφασιστεί και θα οριστεί από το ΥΠΕΝ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η γενική λογική με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το ζήτημα, είναι ότι δεν μπορούν να δοθούν υψηλές τιμές και να επιβαρύνεται ο καταναλωτής, για μια τεχνολογία που μπορεί, σε μεγαλύτερα μεγέθη, να παράγει ρεύμα με μικρότερο κόστος.

Τα τελευταία χρόνια, όπως είναι φυσικό, είχε ανασταλεί κάθε επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα, παρότι υπήρξε παλαιότερα σημαντικό επενδυτικό και εμπορικό ενδιαφέρον στην αγορά και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ήδη δαπανηθεί σημαντικά ποσά (εγκατάσταση ιστού, διαδικασία αδειοδότησης κλπ).

Οι πληροφορίες για το πλήθος των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στον ΔΕΔΔΗΕ για εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών, με βάση τον παλαιό νόμο, είναι συγκεχυμένες, πρόκειται πάντως για πάνω 1.000 αιτήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη νομοθετική ρύθμιση για τις μικρές ανεμογεννήτριες έγινε με τον νόμο 3851/2010, οπότε οι ενδιαφερόμενοι προμηθευτές, εγκαταστάτες και επενδυτές «γράφουν» ήδη περί τα 8 χρόνια αναμονής.

Πηγή: energypress.gr, άρθρο του 

Το ΥΠΕΝ με απόφασή του προχώρησε σε τροποποίηση της υπουργικής απόφασης που διέπει τους διαγωνισμούς ΑΠΕ, ώστε να συμπεριληφθεί κατηγορία για τις μικρές ανεμογεννήτριες που θα "βγούν" σε επόμενες δημοπρασίες εντός της διετίας 2019 - 2020. Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι θα μπορούν να συμμετέχουν και συστήματα από ενεργειακές κοινότητες.

Σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, οι μικρές ανεμογεννήτριες διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

·         Τις πολύ μικρές, δυναμικότητας 2-3 KW, που θα μπορούν να εγκατασταθούν πάνω ή κοντά σε κτήρια και θα λειτουργούν με τη διαδικασία της αυτοπαραγωγής και συμψηφισμού (net metering), κατά τρόπο δηλαδή ανάλογο με τα οικιακά φωτοβολταϊκά.

·         Τις μεγαλύτερες, ισχύος μέχρι 60 KW, οι οποίες θα μπορούν να εγκατασταθούν μόνον μέσα από μειοδοτικούς διαγωνισμούς κατά το πρότυπο των υπόλοιπων αιολικών πάρκων και των φωτοβολταϊκών.

Θυμίζουμε ότι η ισχύς των μικρών ανεμογεννητριών που μπορούν να μετέχουν στον εν λόγω μηχανισμό στήριξης αυξήθηκε πέρυσι από τα 50 στα 60 κιλοβάτ, καθώς κρίθηκε ότι πλέον υπάρχουν διαθέσιμες ανεμογεννήτριες που μπορούν να παράξουν αυτήν την ισχύ με τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά. 

Προηγήθηκε φέτος η τροπολογία του ΥΠΕΝ το Μάιο που προέβλεπε τη συμμετοχή των μικρών ανεμογεννητριών στους διαγωνισμούς και πλέον με την τροποποίηση της ΥΑ έρχονται ένα βήμα πιο κοντά σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο ξεχωριστός διαγωνισμός για μικρές ανεμογεννήτριες έχει αναγγελθεί από τη ΡΑΕ, θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, αλλά δεν έχει αποσαφηνιστεί πότε θα πραγματοποιηθεί.

Όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της τιμής με την οποία θα πουλάνε το ρεύμα οι παραγωγοί των μικρών ανεμογεννητριών, αυτή θα προκύπτει από τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς, αφού πρώτα θα έχει καθοριστεί μια ανώτατη τιμή βάσης. Το ποια θα είναι αυτή η ανώτατη τιμή βάσης θα αποφασιστεί και θα οριστεί από το ΥΠΕΝ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η γενική λογική με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το ζήτημα, είναι ότι δεν μπορούν να δοθούν υψηλές τιμές και να επιβαρύνεται ο καταναλωτής, για μια τεχνολογία που μπορεί, σε μεγαλύτερα μεγέθη, να παράγει ρεύμα με μικρότερο κόστος.

Τα τελευταία χρόνια, όπως είναι φυσικό, είχε ανασταλεί κάθε επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα, παρότι υπήρξε παλαιότερα σημαντικό επενδυτικό και εμπορικό ενδιαφέρον στην αγορά και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ήδη δαπανηθεί σημαντικά ποσά (εγκατάσταση ιστού, διαδικασία αδειοδότησης κλπ).

Οι πληροφορίες για το πλήθος των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στον ΔΕΔΔΗΕ για εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών, με βάση τον παλαιό νόμο, είναι συγκεχυμένες, πρόκειται πάντως για πάνω 1.000 αιτήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη νομοθετική ρύθμιση για τις μικρές ανεμογεννήτριες έγινε με τον νόμο 3851/2010, οπότε οι ενδιαφερόμενοι προμηθευτές, εγκαταστάτες και επενδυτές «γράφουν» ήδη περί τα 8 χρόνια αναμονής.

Πηγή: energypress.gr, άρθρο του Χάρη Αποσπόρη

© 2015 Developed by    Netsteps web services